måndag 9 juli 2012

Livet på landet

Hej!
Det va väldigt va min tid springer iväg! Jag hinner ju inte med allt jag vill och tyvärr så blir bloggen drabbad av detta. Här är full fart bland djuren. Kycklingar kläcks på löpande band, ankorna badar o hästarna äter så det knakar i hagarna. Tur att jag har semester så jag hinner njuta av allt mys! Hela sex veckor ledigt i sommar. Hur skönt som helst, bara det kunde bli lite varmare och mer sol också. 

Saftning och syltning är också i full gång. 8 liter fläderblom saft är klar och nu i dagarna blir det rabarber/jordgubb saft, jordgubbsylt m.m. Ska försöka hinna ut i skogen nån dag med o kolla efter blåbär o lite kantareller. Fanns inget förra veckan men det kommer fort nu.

I mitt trädgårdsland kommer också en hel del godsaker. Hälften blev sått lite sent men det växer på bra ändå. En del av potatisen och löken är snart klar. Jag fixade ju en jäkla massa krukor med div blomster och örter på altanen i år och där frodas det minsann! Även gurkor, tomater, paprika och peppar funkade fint att odla där.

På scarppfronten har det varit rätt lugnt det senaste eller ja.... jag har en himla massa idéer och har gjort en hel hög med vintage tags, dekorerade ljus och tändsticksaskar men de får ni se en annan gång. Men det här bröllopskortet gjorde jag åt en tjej som ska på bröllop här i sommar.


Det är verkligen jättekul att göra kort på beställning! Och då får man ju verkligen tummen ur att sätta sig och skapa lite. Har sån skaparlust att det kliar i fingrarna men det får vänta tills det blir en regnig dag istället. Eller snarare natt kanske. Det är ju inte så lätt att scrappa med linus hängande i mig hela tiden. han är verkligen inne i en ruskig mammig period! Jag kan inte gå en meter utan att han skriker! 

Ja eftersom jag är en person som älskar att ha tusen saker runt mig och älskar att jobba, så går jag här och klurar på en sak. En idé och ett projekt som jag hoppas kunna genomföra här till hösten. Ska klura lite till bara innan jag bestämmer mig helt ;)

Ha en underbar dag i solen!
Kram
Hulda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar